Google Adwords optimalisatie

Google AdWords optimalisatie nodig? Ontdek onze aanpak

Gebruik jij voor de marketing van jouw onderneming Google AdWords? Dan is het absoluut aan te raden om eens met Google Adwords optimalisatie aan de slag te gaan. Het gebruik van deze marketingtool is absoluut een plus, het stelt jou in staat om tegen een relatief gering bedrag veel nieuwe potentiële klanten te bereiken. En dat wil jij als ondernemer natuurlijk graag, om op die manier jouw online omzet te kunnen verhogen. Het is echter wel zo dat veel bedrijven nog wel wat Google Adwords optimalisatie kunnen gebruiken. Zij gaan hier dan mee aan de slag, maar pakken het eigenlijk net niet helemaal op de goede manier aan. Dat kan ervoor zorgen dat je binnen een paar dagen door het budget heen bent dat je voor de advertentie campagne had vrijgemaakt, zonder dat je nu echt een beeld hebt van of dit jouw bedrijf geholpen heeft of niet. Het is dus altijd belangrijk om te weten of jouw advertenties op de juiste manier zijn ingesteld en om goed te kunnen meten wat het effect is van het geld dat je er in steekt. Door middel van Google Adwords optimalisatie kun je dit achterhalen.

Google Adwords optimalisatie voorkomt veelgemaakte fouten

Door gebruik te maken van Google Adwords optimalisatie, voorkom je dat je bepaalde fouten maakt die je eigenlijk de nek om doen bij je advertentiecampagne. Wat voor fouten worden er nu veel gemaakt? Je kunt dan denken aan:

  • te breed ingestelde zoekwoorden
  • advertentietekst die niet relevant genoeg is
  • het vergeten in te stellen van een locatie-extensie en oproepextensie
  • lage kwaliteit landingspagina’s

Al deze punten zijn erg belangrijk bij Google Adwords optimalisatie en we leggen hier graag kort uit waarom dat zo is. Veel bedrijven zijn geneigd om de zoekwoorden breed in te stellen, om zo zoveel mogelijk mensen te bereiken. Maar dat is eigenlijk niet je doel, je doel is jouw doelgroep te bereiken. Verkoop jij een product dat enkel gekocht wordt door ouderen, dan heeft het geen zin dat jouw advertentie aan jongeren wordt getoond. Je doelgroep goed duidelijk hebben en je zoekwoorden inperken levert dus zeker wat op. Als jouw advertentietekst echter niet goed is opgesteld, niet relevant genoeg is, dan kun je nog zo goed je doelgroep bereiken, je zult hier dan weinig resultaat door behalen. Een goed idee is het om te beginnen met meerdere teksten en te kijken welke het slechtste resultaat behaalt. Door te herschrijven en te blijven controleren, kom je er achter wat voor soort advertentietekst voor jouw doelgroep werkt en wat niet. Het instellen van de genoemde extensies zorgt ervoor dat mensen jouw bedrijf zo snel en eenvoudig mogelijk kunnen bereiken. En dan het laatste punt, eigenlijk heeft het niet met Google Adwords optimalisatie te maken, aangezien het niet over de reclamecampagne zelf gaat. Maar zijn de landingspagina’s waar potentiële klanten op uit komen van een lage kwaliteit, dan kun je wel meer leads krijgen, dit zal je niet meer verkopen opleveren. Zorg er dus voor dat ook dit zeker op orde is!

Laat je bijstaan door Team Nijhuis

Er komt dus wel wat kijken bij Google Adwords optimalisatie en het kan best lastig zijn om al deze zaken helemaal zelf te doen. Het inschakelen van een specialist op dit gebied kan dan een goede keus zijn. Zoek jij een specialist op het gebied van Google Adwords optimalisatie, dan is Team Nijhuis een uitstekende keus. Zij hebben veel ervaring met digitale marketing en weten daardoor heel goed wat werkt en wat niet. Laat je voor Google Adwords optimalisatie dus helpen door Team Nijhuis en je zult gegarandeerd betere resultaten met je advertenties behalen! Lees meer..

Reageren is niet mogelijk